2011. augusztus 29., hétfő

'Mi vagyok én, nyúl?!' - avagy a nagy saláta trükk

Annyi salátánk termett Micsurinban, hogy öröm volt nézni! Volt itt mezei fejessaláta, tépősaláta, no meg óriásfejű fodroslevelű, ami fehér és lila színben pompázott. Ez nekünk persze nem volt elég! Készítettünk salátát a cukorborsó friss hajtásvégével megbolondítva és céklalevelekkel is.


Jó-jó, igaz, hogy néha napján mi is veszünk salátának való zöldfélét, mert hát ki bírja ki rukkola, endívia, frisé, radicchio, tölgylevél-, madárbegy- vagy római saláta nélkül?! Hát én biztos nem. ('Hogyhogy ki? Hát én biztos kibírom! Simán!' - válaszolná erre a Párom....)

Az igazság az, hogy tényleg erősen kell lobbiznom a friss zöldsalátákért - mert felőlem akár mindennap ehetnénk egy nagy tál salit - ezt a célt még nekem sem sikerült elérnem. (még!) Ez persze nem panasz: férfihez képest az Én Drágám bőséggel ropogtatja a friss leveleket. :-)
Mondjuk a szokásos megjegyzést: 'Mi vagyok én, nyúl?!' én is megkapom.....aztán szépen elfogynak a zöldek.

A legjobb trükk, hogy akkor is legyen egy kis vegyes, friss saláta az asztalon amikor igazából nincs is ott; az az, hogy a salátát valami másba csomagoljuk.....például eldugjuk egy kafa kis pitában....és igen, husit is csomagolunk mellé.... :-)


Mézes-mustáros csirke pitában




Hozzávalók: 1 csirkemell, fejenként legalább 2 db pita (én a piacon a péknél veszem), olívaolaj, magos dijon-i mustár, majonéz, akácméz, só, friss fejessaláta, lila színű fodrossaláta és céklalevelek - csak azért jobb, ha vegyesen válogatjuk a zöldeket, mert így üdítően színes lesz a szendvics! , 1-2 szem paradicsom

A zöldféléket és a paradicsomot megmossuk és lecsöpögtetjük. Én még összevágni sem szoktam a leveleket - csak a paradicsomot karikázom.
A csirkét megpucoljuk, megmossuk és apró csíkokra vágjuk. Serpenyőben, kevés olívaolajon finoman sózva átpirítjuk a darabokat.
Közben alaposan összekeverjük a mártáshoz valókat: 3 ek. mustár, 3 ek. méz, 1,5 ek. majonéz. Ha elkészült és a csirke is átpárolódott, a mártás felét a csirkedarabokra öntjük és alaposan átforgatjuk közepes lángon - a maradék öntetet a kész szendvicsek ízesítésére fogjuk felhasználni.

A piták egyik feléből egy kalapkányit levágunk és ezt a részt félretesszük. A zsebeket elegendő mikróban - néhány fordulat alatt - átmelegíteni. Az elkészült csirkehúst a salátalevelekkel és a paradicsomkarikákkal együtt a pitákba gyömöszöljük úgy, hogy közben nem feledkezünk meg az alapos szószos kenegetésről sem (senki sem szereti, ha a szendvicse száraz)!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése