2011. augusztus 22., hétfő

Püspökkenyér újragondolva

Hát igen. Már megint egy sütis recept... :-)
Mondtam, hogy nem bírok magammal mostanában....Ne kérdezzétek, mit az oka: én sem tudom.
Tegnap délután a napon olvasgattunk az én Drágámmal. Mivel ebéd után voltunk, jólesően nyúltunk el a napozóágyakban - valamennyire a félárnyékba húzódva. A gerléink hangosan burukkoltak, én épp elmélyültem a regényben, amit előző nap kezdtem el. Valahol a századelőn jártam egy szentpétervári gépgyárban, amikor egy nagyon is mai mondat férkőzött a gondolataimba: 'Nem úgy volt, hogy csinálunk egy kis sütit?' - naná, hogy a Párom hangját véltem felismerni.....hamar itthon találtam hát magam, a XXI. században. :-)



Nem sok kellett hozzá, hogy átgondoljam, mink is van itton. Mivel a szombati piacozásból egy jelentősebb mennyiségű gyümölcs ellátmánnyal tértem haza, így volt választék is bőven.
Közben eszembe jutott az is, hogy milyen régen is ettünk Püspökkenyeret. Bár az igazat megvallva a fahéjas, diós, mazsolás, csokidarabokkal teleszórt finomság nekem inkább a telet, az Adventet és a Karácsonyt idézi - mégis ehhez volt leginkább kedvem. Csak valahogy másképp. Nem sokat kellett gondolkodni, hamar kitaláltam egy szerintem nagyon is nyári verziót, ami az ízek tekintetében a mai ízléshez is sokkal közelebb áll.

Került bele áfonya - naná!-, fehér csoki, citromhéj és mandula is.

Egy biztos: a Családnak 'bejött'. Legalábbis arra sem volt időm, hogy szépen megörökítsem az illatozó sütit....csak néhány hevenyészett kép elkészítésére kaptam engedélyt......szokás szerint forrón szelni kezdték és boldogságuknak nyammogva hangot adva falták a finomságot.


Püspökkenyér áfonyával és fehércsokival



Hozzávalók: 6 tojás, 2 csomag vaníliáscukor, 120 g porcukor, 120 g rétesliszt, 1/2 citrom leve és reszelt héja, 50 g fehércsoki, 250-300 g áfonya, 300 g mandula.

Előmelegítjük a sütőt 160 C fokra (ha légkeveréses, akkor elég a 150 C is). Szétválasztjuk a tojásokat. A tojássárgákhoz adjuk a kimért porcukrot és a vaníliáscukrot és robotgéppel habosra keverjük. Belereszeljük a megmosott citrom héját és belnyomjuk a levét is. Kimérjük a mandulát és a csokit, majd mindkettő hozzávalót apróra vágjuk egy jó éles késsel. Ezt is a kikevert tojássárgákhoz adjuk és alaposan elkeverjük. A megmosott áfonyákat is belekeverjük, majd hozzáadjuk a lisztet. Szépen átkeverjük. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, aztán finoman, de határozott, nagy mozdulatokkal ezt is a lisztes tojásos keverékhez forgatjuk.
A tésztát egy hosszúkás, kivajazott és kilisztezett sütőformába öntjük és jó 30 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése