2011. november 12., szombat

Citromhéj a tejszínben

Valami citromosat kívántam. Már napok óta. Hogy ennek mi lehet az oka? - na erre nem tudok rájönni; de annyira ellenálhatatlan volt minden gondolat, ami a citromos zamat körül forgott, hogy egyszerűen csak nem mondhattam nemet.... :)
Próbáltam én elnyomni a vágyakat, de folyamatosan a citromhéj illata és valamilyen citromkrém selymessége furakodott a fantáziámba.
Nem volt mit tenni. Körbenéztem a hűtőben, a fiókban és arra jutottam, hogy csak 15 perc választ el egy jó kis süti elkészültétől és néhány óra a fogyasztásától, úgyhogy azonnal nekiálltam.

Citromhabos süti




Hozzávalók: 1 citrom héja és leve, 300 ml habtejszín, 200 ml tejföl, 4-5 evőkanál porcukor, 1 csomag zselatin-fix, 150 g olvasztott vaj, 400 g olmlós édes sütemény

A süteményt zacskóba öntve pl. a húsklopfolóval összetörjük. Erre a célra persze megfelel a robotgép is - ami szintén tökéletesen morzsásítja a sütit. A vajat egy kis tálkában a mikróba tesszük és néhány fordulat alatt felolvasztjuk. A morzsához öntjük és összedolgozzuk. Előveszünk egy kerek sütiformát (pl. piteformát)  - a legjobb, ha a karimája később levehető az alsó lapról - és beleöntjük, majd alaposan - szépen elosztva az oldalfalra is - belenyomkodjuk a vajas kekszmorzsát: ez lesz a süti alapja.



Egy tálban alaposan kikeverjük a tejfölt a porcukorral és belereszeljük a megmosott citrom héját is. Hozzáfacsarjuk a citrom levét. Egy másik tálban keményre verjük a habot és közben hozzászórjuk a zselatin-fixet is. Ha elkészült, akkor finoman a citromos, édes tejfölhöz forgatjuk. A kész krémet az előkészített kekszmorzsa-ágyra öntjük, szépen elkenjük és az egészet a hűtőbe zárjuk néhány órára pihenni és szilárdulni.

2 megjegyzés: