2011. november 11., péntek

Laskagomba és petrezselyem

Kint jártam ma a piacon - bütött a hideg (!) - , az árusok mind-mind beöltözve toporogtak pultjaik mögött és 'kesztyűs kézzel' bántak a zöldésgekkel, meg a gyümölcsökkel. Hát tagadhatatlanul megjött a hideg! Persze ez még mindig messze van a téli zimankótól...de azért érezhető a 10 fok mínusz, amennyit hűlt a hőmérséklet egy nap alatt. Én is sietősre fogtam a nézelődést és igyekeztem a legszükségesebbekre koncentrálni, hogy hamar visszabújhassak a meleg lakásba.

Aztán az egyik kofánál csodaszép laskagombát találtam, aminek hiába is próbáltam volna ellenállni.... :-)
Imádom ezt a gombafajtát - roppanós, húsos és zamatos. Nem utolsósorban pedig csodaszép és remekül mutat az elkészített ételekben is! (Lombullató fákon terem egészen a tél elejéig - bár ne legyenek illúzióink, a piacon a termesztett verziót vásárolhatjuk meg.)

Szóval hamar megjött az ihlet, úgyhogy a laskavásárlást követte (1) a baromfis meglátogatása (ahol beszereztem a csirkemellet), (2) a sarkon, kisszéken üldögélő nénikével lefolytatott diskurzus a világ dolgairól, akinél néhány csokor petrezselymet vettem....Ehhez már csak néhány szál újhagymára és egy-két gerezd fokhagymára van szükség az egyik kedvenc tésztaragum elkészítéséhez -- úgyhogy nyargaltam is haza, hogy minél hamarabb beleszippanthassak a párolgó illatokba :-D


Laskagombás, csirkés spagetti petrezselyemmel



Hozzávalók: 250 g laskagomba, 1 filézett csirkemell, 1 nagy csokor petrezselyem, 4 duci gerezd fokhagyma, 2 szál újhagyma, só, frissen őrölt bors, olívaolaj, egy-két kanál liszt, 1/2 pohár víz, Parmesan vagy Grana Padano sajt, 1 csomag spagetti

A csirkemellett tisztítás, mosás után lapos szeletekre vágjuk, majd felcsíkozzuk. A csíkokat aztán egymás mellé rendezgetve elkockázzuk a húst. Az újhagymát megpucoljuk és a zöldjével együtt felkarikázzuk. A lakagombát megmossuk és a legvastagebb tönköktől megszabadítjuk. Ezután csíkokra (laskára) vágjuk. A fokhagymát összezúzzuk.



Serpenyőben egy kevés olajat hevítünk, amire rádobjuk az újhagyma karikákat és párolni kezdjük. Néhány perc után mehet hozzá a fokhagyma és fél perc után a csirkemell is. Sózzuk és gyorsan átforgatjuk, hogy kifehéredjenek a húskockák. Hozzádobjuk a felcsíkozott laskagombát és alaposan borsozzuk. Lefedve pároljuk néhány percig, hogy a gomba kieressze a nedvességet. Ezután beleöntjük a 1/2 pohár vizet és fedő alatt hagyjuk párolódni további 15 percig. Közben sós, lobogó vízben kifőzzük a tésztát.


Apróra vágjuk a petrezselymet és a raguba forgatjuk. A bő levű ragu tetejét meghintjük a liszttel (egyszerre csak egy kanállal teszünk) és gyorsan elkeverjük. Ez pillanatok alatt besűriti a szaftot, ami csodálatos állagot kap. Az elkészült, leszűrt tésztára halmozzuk és megszórjuk frissen reszelt Parmesan vagy Grana Padano sajttal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése