2011. november 5., szombat

A tavaszvárás ősszel kezdődik - hagymások ültetése

  
              


Hát vége a szeptembernek sőt az októbernek is - és még csak most eszméltem rá, hogy azonkívül, hogy a mindennapjaink szorgos munkával telnek a kertben - egy sort sem írtam még arról, hogy mi minden aktuális ilyenkor a kertimunka területén. Gondolok itt például a cserjék metszésére, a fű műtrágyázására, átültetésekre vagy akár a hagymások ültetésére! (FŐLEG a hagymások ültetésére!) - ez olyan apró öröm az életben, ami a legjobbak közül való: vásárlás - kreatív ötletelés - ültetés - hosszas várakozás....jövő tavaszig! :-)
Jut eszembe: azért, mert november van - miután az idén tényleg csodaszép őszünk van - még most sincs késő gyorsan beszerezni és elültetni a hagymásokat!!! (bár már tényleg csak napok vannak hátra)

A kert tervezésekor nyilván a nagyobb növényeket, azaz az örökzöldeket, a fákat és a cserjéket ültetjük el először, hiszen ezek mérete és formája igazán meghatározó. Ezt követhetik az évelők, a díszfüvek, melyek növekedésére és terjeszkedésére (valamint szezonális színpompájára) minden évben számíthatunk.
Ha ez mind helyet kapott a kertben, akkor - persze leegyszerűsítve a valóságot - gyakorlatilag nem marad más dolgunk, mint kitalálni, hogy hol mutat majd jól egy színfoltnyi krókusz, tulipán, nárcisz, jácint a tavasz beköszöntével.



Én nem győzök betelni a ma már nálunk is kapható választék által kínált csodálatosabbnál csodálatosabb színekkel....vettem már halványzöld nárciszt, orgonaszín jácintot és lazacszín tulipánt is. Imádom megkomponálni a színfoltokat, melyek üdévé teszik a tavaszi kertet! (Akit érdekel a Feng Shui, nyugodtan kísérletezzen és helyezze el a színkompozíciókat ennek megfelelően!)

Hát az idei hollandiai kiruccanás alkalmával természetesen meglátogattuk az amszerdami úszó virágpiacot is....mondjuk lehet, hogy nem kellett volna.. :-)



Hoztunk hagymás növényeket szép számban - alig bírta el őket a repülő...Igyekeztem visszafogni magam..de csak ámultam-bámultam, milyen csodálatos színekben kaphatók kis kedvenceim. IGEN, naná, hogy hoztam fekete tulipánt is...


Gondoltam persze a nyárra is, ezért több hagymafélét (azaz Allium-ot) is vásároltam - van köztük óriás lila és alacsonyabb fehér gömb, lesz (remélem) egészen alacsony sárga virágú is. Aztán ott van mindjárt a Puschkinia (Puskin-virág), ami apró, visszafogott, lágy és kellemes: halványkék csíkos fehér virágocskái alacsonyra nőnek és nagyon szépen mutatnak a talaj közeli, kis növésű cserjék zöld leveleit mellett.

Érdemes még nem elfeledkezni az apró krókuszokról, akik legelsőként dugják ki fejüket a fagyos talajból lilában, fehérben, cirmosban. (Egyébként érdekes megjegyezni, hogy az egyik legdrágább és legnemesebb fűszer, a sáfrány is ebbe a családba tartozik - amiről a kis bibéket nézegetve magunk is meggyőződhetünk!)




Ezek a gyönyörű, tavaszköszöntő virágok lesznek az elsők, akik a fagyok elmúltával, a hóvirág és a hunyor virágbaborulása után növekedésnek indulnak és elhozzák az igazi tavaszt!! Ami ennél is jobb, az az, hogy amennyiben nem feledkezünk meg a nyáron virágzó hagymások elültetéséről sem, akkor március végétől nyár közepéig sorban nyílnak majd.

...Indulás ültetni, ezt kár lenne kihagyni!!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése