2011. június 15., szerda

Cseresznyés pite minden héten

Beérett a cseresznye. Ízletes és ropogós...csak győzzük szedni! Jutott belőle egy kevéske a mélyhűtőbe is és nekiláttam az üvegmosásnak, válogatásnak, szirupfőzésnek: azaz a befőzésnek is - gondolom nem vészelnénk át a telet cseresznyebefőtt nélkül. :)



Már az előző hétvégén is eszembe jutott ez az elronthatatlan recept, úgyhogy bőszen keresni kezdtem a 'kottát', ami a Világ egyik legegyszerűbben, szinte percek alatt készíthető (és tényleg elronthatatlan!) sütijének leírását tartalmazza. Annak idején a szomszéd néni adott át egy-egy tányérral belőle, mígnem egyszer már a receptet is elkértem. Sajnos Ő már nincs, de minden évben a cseresznye érésekor eszembe jut. Bár eredetileg a süti meggyel készül, azért az évek tapasztalata szerint bátran süthető szinte bármilyen idénygyümölccsel.
Körbenéztem a háztartásban: volt hozzá minden, úgyhogy szóltam Kiscsaládnak, hogyha leszedik a cserkót, akkor sütnék egy kis pitét....nem telt bele 5 perc...Párom a létrán, kezében kiskosárral... :)

Szóval miután megmostuk, Ő meg kimagozta a cseresznyét, én kikevertem a tésztát, előmelegítettem a sütőt; ment is a süti a légkeverésesbe. 25-30 perc múltán pedig hiába mondtam, hogy a 160 C fokos pite nem túl jó a gyomornak...egyenesen a tepsiből ette. :)



Elronthatatlan Cseresznyés Pite


Hozzávalók: 25 dkg finomliszt, 25 dkg porcukor, 4 tojás, 1 cs. vaníliáscukor, 1 cs. sütőpor, 1 dl melegvíz, 1 dl olaj, cseresznye a tetejére (és durvára tört diót is közéjük szoktam dobálni)

Szétválasztjuk a 4 tojást. A sárgákat a porcukorral és a vaníliáscukorral alaposan kikeverjük. Ehhez öntjük a vizet és az olajat és újra alaposan összekeverjük. A sütőport a kimért liszthez adjuk és több részletben a tésztához dolgozzuk. Kemény habbá verjük a tojásfehérjét és finoman (nagy mozdulatokkal, hogy nehogy összetörjük és sok levegő kerüljön a tésztába) a masszához forgatjuk. Az egészet a tepsibe öntjük (én egy kb. 25 cm x 30 cm-es teflonosat használok, de akár ki is lehet vajazni egy kicsit) és a tetejére rakosgatjuk a cseresznyét, amit megszórhatunk a durvára tört dióbéllel. Mehet is a sütőbe kb. 150-160 C fokra, ahol szépen emelkedni fog. Amikor a legtöbb helyen aranybarna, akkor már érdemes tűpróbának 'alávetni'. Ha kicsit sem ragad, akkor kész is vagyunk! Ha meghűlt és felkockáztuk, akár vaníliás porcukorral is meghinthetjük a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése